You are here: Home Οδική Ασφάλεια Ζώνη Ασφαλείας

Ζώνη Ασφαλείας

ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ KAI Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ

Όταν ένα όχημα προσκρούει, ή, ακινητοποιείται άμεσα και βίαια. Και οι επιβάτες δε φορούν ζώνες ασφαλείας συνεχίζουν να ταξιδεύουν μέσα στο αυτοκίνητο με την ίδια ταχύτητα, πέφτοντας πάνω στο ταμπλό ή στο παρμπρίζ. Η ορμή με την οποία χτυπούν είναι ίση με το γινόμενο των κιλών τους επί την ταχύτητα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Για παράδειγμα, σε μια πρόσκρουση με 60 χιλιόμετρα την ώρα, ένας άνθρωπος 80 κιλών, θα χτυπήσει με (60Χ80 = 4.800 κιλά)!

ΜΟΝΟ η ζώνη ασφαλείας μπορεί προφυλάξει κάποιον άνθρωπο σε τέτοια περίπτωση.

Η ζώνη ασφαλείας είναι ένας μηχανισμός που προστατεύει τους επιβάτες οχημάτων, όταν τα οχήματα αυτά αλλάξουν απότομα ταχύτητα, όπως π.χ. σε σύγκρουση λόγω ατυχήματος. Οι ζώνες ασφαλείας χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα, λεωφορεία και αεροπλάνα. Στα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται ζώνες τριών σημείων, ενώ στα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται ζώνες δύο σημείων για τους επιβάτες και τεσσάρων σημείων για το πλήρωμα. Σε πολλά αυτοκίνητα αγώνων υπάρχουν ζώνες έξι σημείων.

Οι πρώτες ζώνες ασφαλείας χρησιμοποιήθηκαν σε αεροσκάφη το 1913 και μπήκαν σε ευρεία χρήση το 1930. Το 1959, έγιναν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού αυτοκινήτου από την αυτοκινητοβιομηχανία Volvo. Στην Ευρώπη, η Γαλλία έκανε υποχρεωτική την χρήση της ζώνης ασφαλείας στις αστικές περιοχές το 1973 και η Σουηδία το 1975 έκανε υποχρεωτική τη χρήση τους στα μπροστινά καθίσματα. Από το 1993 είναι υποχρεωτικό σε όλη την Ευρώπη να υπάρχουν ζώνες ασφαλείας για όλες τις θέσεις στα αυτοκίνητα.

Οι ζώνες ασφαλείας ελαττώνουν σημαντικά τον κίνδυνο θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού. Επίσης, πρέπει να τονιστεί η αναγκαιότητα χρήσης τους και στα πίσω καθίσματα. Ιδιαίτερα μάλιστα για τις μετωπικές προσκρούσεις, οι μελέτες δείχνουν ότι αν οι πίσω επιβάτες δεν φορούν ζώνη, τότε εκτοξεύονται μπροστά, συνθλίβοντας τους μπροστινούς και σχεδόν 5-πλασιάζουν τον κίνδυνο θανάτου για τους μπροστινούς που τις φορούν.

Φωτάκι και βομβητής υπενθύμισης.

Συνήθη φωτάκια υπενθύμισης χρήσης ζώνης ασφαλείας Στην Βόρεια Αμερική, από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 τοποθετήθηκε σε όλα τα αυτοκίνητα ένα σύστημα υπενθύμισης χρήσης της ζώνης ασφαλείας για τους επιβάτες που κάθονται μπροστά.

Το σύστημα αυτό αποτελείται από:

  • Ένα κόκκινο φωτάκι στον πίνακα οργάνων που ανάβει για όσο δεν «κλειδώνει» η ζώνη και Έναν βομβητή, ο οποίος εκπέμπει έντονο ήχο για αρκετά λεπτά.
  • Στην Ευρώπη και άλλες ηπείρους, το σύστημα αυτό άρχισε να εμφανίζεται κατά την δεκαετία του 1990 και σήμερα υπάρχει στα περισσότερα καινούρια μοντέλα.

Φίλοι μου Προσδεθείτε. Για τη ζώνη, ακούγατε και ακούτε… διάφορα συμπαθητικά…

  • Αισθάνομαι σαν φυλακισμένος
  • Δε χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας γιατί κινούμαι με μικρές ταχύτητες
  • Δεν είμαι Νέος οδηγός
  • Μα σε μένα θα τύχει
  • Μου παίρνει πολύ ώρα να προσδέσω τη ζώνη μου και επιπλέον δυσκολεύομαι ρε παιδί μου
  • Δεν αισθάνομαι άνετα και είμαι πολύ περιορισμένος όταν φοράω ζώνη ασφαλείας
  • Mπορεί να σωθώ αν πεταχτώ έξω από το αυτοκίνητο, σε περίπτωση ατυχήματος
  • Φορώντας τη ζώνη ασφαλείας, μπορεί να παγιδευτώ σε ένα αυτοκίνητο που πιάνει φωτιά ή… κάνει βουτιά στο νερό
  • Έλα μωρέ κανείς δεν φοράει

Και βέβαια κολλάγατε… Μήπως ξέρουν κάτι… Μη παραμυθιάζεστε…!!!

Μπορεί η φερόμενη άποψη των Νεοελλήνων εποχούμενων να εστιάζεται στα παραπάνω… Αλλά εσείς δεν έχετε καμιά σχέση με αυτούς… τους ανεγκέφαλους. Κόντρα στο κατεστημένο

Εμείς φοράμε ΠΑΝΤΑ τη ζώνη ασφαλείας και σαν οδηγοί και σαν συνοδηγοί, ανεξάρτητα από την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε και ανεξάρτητα αν αισθανόμαστε σήμερα λίγο από… Michael Schumacher ή όχι…